2010. június 20., vasárnap

Akikre odafigyelek


Uzsalyné Pécsi Rita, PhD
Az oktatás szinte minden szintjén dolgoztam; óvodát, iskolát alapítottam és vezettem; egyetemen általános módszertant oktattam leendő tanároknak; tankönyvet, taneszközöket írtunk édesapámmal; művészetpedagógiából doktoráltam. Amatőr egyházi kórus karnagya is vagyok, a pécsi Bazilikában minden vasárnap reggel éneklünk.
Jelenleg a felnőttképzésben dolgozom pedagógiai vezetőként, hitéleti képzéssel foglalkozom, közelebbről azzal, hogyan tanítsunk-neveljünk úgy, hogy ne csupán ismereteket, hanem életet alakító tudást és tapasztalatot adjunk át.
Legkeményebb iskola a családom, ahol 4 gyereket nevelünk. Itt ugyanis nem lehet mellébeszélni, ez nem tanterem, vagy előadóterem, hanem maga az Élet."A nevelés az Élet szolgálata" - ezt vallom, ennek módjait kutatom, keresem feleségként az önnevelésben, anyaként, tanárként és pedagógiai kutatóként is.
Mindezt leghitelesebben és legelevenebben a Schönstatt nevelési mozgalom alapítójánál, Kentenich atyánál találtam meg. 15 éve tartozunk a Schönstatt családmozgalomhoz.

Nincsenek megjegyzések: