2010. január 4., hétfő

Új Áncsánok Klubja


A napokban az alábbi levelezést folytattam.
Közreadom, mert a klub létrehozásában ez motívált:

Szia Józsi!
Az újév első napjaiban arról tudósítalak, mire jutottam őseink kutatásában.
Azon a nyomon indultam el, amit Tőled kaptam.
Nagypapád szavaiból az derült ki, Csíkszeredából indult a család.
A múlt év májusában felültem a vonatra, elutaztam Csíkszeredára, Csíksomlyóra.
Csodás zarándokút volt.
Közeli kapcsolatba kerültem Böjte Csabával, alapítványával.
Erdélyi elhagyott gyerekeket patronálok Debrecentől ötven kilométerre, Gálospetriben.
Arra a meggyőződésre jutottam,hogy őseink Csíkszeredáról előbb Bácskába, majd onnan vissza Nyíregyháza környékére kerültek.
Bukovinai csángó ősöktől származónak vallom magam.
Jövőre tervezem, hogy újra ellátogatok Csíkszeredára.
Őseink tisztelete, történelmi múltunk megismerése példát ad, hohyan élhetünk túl minden nehézséget.
2010 első napjai azt mondatják velem, szükség lesz erős kapaszkodóra.
Szeretettel üdvözöl druszád
Szia Józsi !
Amit írlál az ősökről olvastam, de roppant szűk szavú.Írod : Arra a meggyőződésre jutottam,hogy őseink Csíkszeredáról előbb Bácskába, majd onnan vissza Nyíregyháza környékére
> kerültek. - De ! erről lehetne bővebben ? Pl:: hol milyen helyen kutattál a név eredete után? Pl van olyan infóm : Korábban nevünket : Antsán - nak írták. Tehát majd a szó kiejtéséből lett az átírás Áncsánnak. Úgy mint a Takáts, mely később lett csak Takács - nak írva.
Őseink Hajdúdorogon telepedtek le. És az 1850 es évek körül " nősültek út Fejértóra! Nem elírás Fejértó!!!Később lett Fehértó, majd Újfehértó a község neve.
Legfontosabb , döntő lépés, ez kell , hogy legyen mikor kb . :. melyik évben volt a sok fiút szülő családban a " szétválás " - elágazás. az ősök körében. Ugyanis: Pl. az apai nagy apám D. Áncsán Mihály nolt. ( Magassága miatt hosszú Áncsánnak nevezték az Áncsánok között. Ő 1899 okt. 05 én született. A Farkasnyári úton lakott valamennyi Áncsán akkoriban . Pl . volt az alacsony nővésű Áncsán , őt " topa " - Áncsánnak ( Mihály ) nevezték.Suszter volt. - Előtte lakott ( a hétkereszt út felé az útkaparó Áncsán )( János ) - aki az árkorat, az utakat tartotta karban, ezért kapta ezt a jelezőt akkoriban. Volt az Áncsán Sándor , ős a század forduló táján kb.' 905 körül születet. Sanyi bácsi gyors beszédű volt. Rá a hadri , dadri nevet ragasztották. (( ő huszár volt ) 1918 ban. Buczkó Józsi múzeum igazgató könyvet írt a fehértói huszárokról. Ebben szerepel is a Sanyi bácsi neve. (( Egyébként ez a Buczkó József az anyámnak keresztfia. Mivel az anyám Buczkó lány. ))
Tehát Józsi barátom a fő - fő kérdés mikor volt az első " szétválás őseink között " ? Kik voltak az ELSŐ unokatestvérek ? - Mert már nagyapáék is unoka testvérek voltak!!! Hogy az első vagy már a II. ez itt a kérdés !! Ezután már apáinkról " közelibb "" információval rendelkezünk. Ezután következik a Mi generációnk!!
S máris a mi huszon éves gyerekeink nyomulnak, de piszkosul!!!
S földi életünk , pályánk nőttön fogy. Gyorsan kell (( ne )) ezeket megtudnunk.

S TALÁN ILYEN IZGALMAS : AZ APAI ÁGON A NAGYMAMÁK NEVE IS !!!!! HISZ azok a rokonok is UGYANOLYAN vérszerinti rokonaink !!!!!!!!!!- - A nyehézséget ( nem elírtam : nyehézséget ) tetézi akkoriban 8 - 12 élő gyermek született, és ' hál ' Istennek sokan megérték a felnőtt kort. Számos utóduk él ma is !!!!
Csak HAB a tortán: ugyan ez pepitában:: az anyai ág természetesen ugyan így mindkét oldalról. Tehát nem piskóta mondanák falusiasan!!!!!!!!!
Rejtélyek garmadával nézünk szembe !!!
Ezért is kellene a Tornyospálcai Áncsán Laci- féle vonal. Tudod Ő alakította ki - hozta életre az Áncsánok klubját ! Rejtély miért tünt el a netről !!!!!!!
Ő is tanár , feleségestől. Talán ezen a vonalon is kell aktívan nyomoznunk.
Kérlek írj erről , hogy mit tudtál meg Erdélyben.
Van " alattam " egy Áncsán János rokon , Ő is érdekes ág. Neki az anyukája volt Áncsán! különös történet, megér egy jó pohár finom bor mellet való netes beszélgetést Jánossal. - Jó munkát
Papi Dzsó!

Bocsi uri barátom ! De! bizony hagytam volna levágatni kis újjam . A téves infók miatt.De nem ez a lényeg, hanem az, hogy tovább lépünk a majdnem megmerevedett téma fölött. (( Mementó: mint kis gyerek a ' 60 as években , még lehettem a Misi bácsi nagyapád tmeteésén, - akklor még házi temetés volt az udvaron volt a temetési szertartás. - Más, mégis " talán jobb " világ volt, de ez neeeeemm biztos . Ez egy nagy téma kezdete lehetne.

Más : Neked kik is vannak élő testvéreid ? Én is felveszem velük a kapcsolatot. Mondhatni az idő sürget Bizony mi élő rokokok nem is ismerjük egymást. Akkor mit is mondjanak gyermekeink?

Soha nem feledem , amikor lányom úgy 3 - 4 éves korában , ha megálltam egy uncsi tesóval 1 - 2 percre beszélni és unta, - kérdezte későb - apa ez v. az ki volt. S én csak magyarázkodhattam , hogy kivel beszéltem 1 - 2 percet. Azt szeretném mondjuk életem egyik fő művének , ha egyszer LÉTRE JÖNNE egy álom találkozó ÚJFEHÉRTÓN mondjuk : úgy 2 - 300 fő ÁNCSÁN összejövetelén !!!!

S mi ezt megérnénk !!! Na ezért érdemes fáradoznunk. Kérlek téged hozzuk létre. Mi értjük ennek fontosságát. Ez egyben ÓRIÁSI KAPCSOLATI TŐKE !!!

MONDJUK: 2012 nyarán !!! egyetértesz vele?

Most elköszönök üdv,- a rokon

---------------------------------------------------------
> Kedves Józsi!
> Örülök, hogy egy kicsit megmozgattalak.
> Természeresen én igazából nem kutattam, csak zarándokoltam.
> Amit leírtál, roppant érdekes, sokat jelent számomra.
> Én az útkaparó, suszter Mihály unokája vagyok.
> Pohánka Ivánné, Bereczki Marikának is elküldöm leveled, Ő
> is közülünk való, sok információval rendelkezik.
> Osszuk meg egymással, amíg lehet, Ha másért nem,
> gyermekeinkért, unokáinkért, magunkért, családunkért.
> Puszi Nektek:
> Józsi
> Keresek tovább

Nincsenek megjegyzések: