2009. július 2., csütörtök

Talmi csillogás


Az elmúlt hétvégén Tiszadobra Nyíregyházán keresztül vezetett az utunk.
A városban jégeső, majd felhőszakadás tört ránk.
A Nyírplázába menekültünk egy kávé, kis pihenő reményében.
Engem a kirakatok már rég nem érdekelnek, inkább bosszantanak.
Most is inkább a szökőkút mellé telepedtem, a teknősök, aranyhalak társaságát keresve.
Mint mindig, most is nálam volt a fényképezőgépem.
Gondoltam, készítek néhány felvételt itt, a húgomról, Ágnesről.
Ez a hely éppen alkalmas volt.
Elkattintottam a gépem.
Mintha villám csapott volna mellém, úgy termett ott a biztonsági őr, egy sötét alak.
Van magának munkaengedélye?
Csapott le rám.
Nincs kérem.
A családommal szeretnék fotót készíteni.
Azt itt tilos!
Az elkészített képeket azonnal tessék kitörölni!
Természetesen.
Mondtam, majd eltettem a gépem.
Nem bosszankodtam.
De nem szeretem a plázákat, ezentúl kerülni fogom.
Nem mintha eddig ott költöttem volna el a pénzemet.
De miért éreztetik velünk lépten- nyomon, hogy amíg hasznunkra vagy, figyelünk rád, fontos vagy, kérhetsz bármit.
Továbbra is szeretek, fogok fotózni, de arra vigyázok, nehogy értéktelent fotózzak.

Nincsenek megjegyzések: