2010. december 22., szerda

Kata Mama karácsonya


Dr Mike Józsefné (Kata,Katus) Handzi angyal.
Egy régi-régi Karácsony jut eszembe! Sok régi,de ez az egy a legemlékezetesebb!
Nagyszüleim neveltek,náluk voltam otthon.Aznap,mint minden Karácsonyon,reggel templommal kezdődött a nap és valami lázas izgalom izzott a levegőben.Eljött a délután. Este jön az angyalka és hozza a karácsonyfát! Ez volt az !!...És ez minden évben így volt már 13 éve!! Csodás várakozás,tele izgalommal. Mert az angyalka,mint minden évben,bekopog majd a konyhaajtón és én a mama és a papa kezét fogva rettentő izgalommal várom,és azon gondolkozom.mit is kell majd elmondanom,ha megkérdezi" Na Katica rossz voltál-e amióta nem találkoztunk? (márhogy megérdemlem-e a karácsonyfát)... Lévén igazán eleven gyermek, azon gondolkoztam,mit is fogok mondani? Hogy leszakadtam a jégen,leszedtem a messzimama zöld almáját a fáról,hogy azzal játszunk a barátokkal a vízben,vagy befontam a sok kukorica baba haját!! Hatalmas bűneim bevallásán tűnödtem,mert ezek főben járó bűnök voltak kicsi lelkemen.És kinyílt az ajtó,nehézkes léptekkel bejött az Angyalka,ahogy addig mindég 13 évig, Slingelt szoknyában,mely majdnem a földig ért és egy slingelt ugyanolyan a vállára terítve palástként.A fején egy kifordított kucsma! Arca fehér,mint a hó!!
Felnéztem rá és vártam a kérdést,de közben lesiklott a tekintetem a bakancsára! Handzi bácsi!!!Kiáltottam döbbenten és elszállt az álom!
Az álom,melyet áldott emlékű nagyszüleim meg tudtak őrizni tizenhárom évig! A konyhában vidáman pattogott tovább a tűz,mintha végre attól lenne jó a kedve,hogy felnőttem végre! Kinőttem az áldott mesét!
Azóta elmúlt 65 év! És én ma is megköszönöm a Jézuskának,hogy ilyen jóságos nagyszüléim voltak!!
Azóta kinn alusszák örök álmukat a császártöltési öreg temetőben, Talán már az "angyalka" is Velük van az égen. De élnek velem tovább! Köszönöm Nektek azokat a meghitt gyönyörű Karácsonyokat,ahol az arany dió és az ezüst dió,meg a fényesre pucolt alma volt az és a szeretet. Boldog Karácsonyt Mindenkinek!!!!!!

Nincsenek megjegyzések: