2010. február 10., szerda

Építkezem


Gyönyörű napon vagyok túl.
Hálát adok az Úrnak érte!
Nagy várakozással igyekeztem tegnap délután, a Szent József Gimnáziumba.
Délután három órától Placid Atya, a 94 éves pannonhalmi bencés Atya tartott előadást.
Zsúfolásig telt a Vásáry terem.
Többségében a gimnázium diákjai töltötték meg a széksorokat, de szépszámmal érkeztek vendégek, az iskola falain kívülről is.
Aki egyszer hallotta, látta ezt a sokat megélt, apró óriást, újra és újra szívesen kerül a közelébe, mint magam is.
A túlélés szabályairól szólt.
Olyan hévvel tette ezt, hogy az iskolások is megirigyelhették azt a tüzet.
Hogyan élték túl a világháborút, nácikat, nyilasokat, a magyar és szovjet katonai rendőrség, bíróság celláit, a GULAG táborait, megpróbáltatásait?
Erről mesélt az Atya.
Hogy van még mit túlélnünk, mindnyájan tudjuk.
Fogadjuk meg tanácsait:
Ne panaszkodjunk!
Ragaszkodjunk hitünkhöz!
Tanuljuk meg felismerni, értékelni az élet apró örömeit!
Legyünk érzékenyek, figyelmesek Isten jelzéseire, szavaira!
Fáradhatatlanul dolgozzunk.
Mint az Atya, aki egy órai, lendületes előadása után megjegyezte:
Sajnos, az én koromban már időnként szünetet kell tartani.
Amíg pihentek, még elmondom:
És megállíthatatlanul áradtak derűs szavai.
A diákok közül is sokan megkönnyezték és egyben irigyelték.
Csodás élménnyel tértem haza.
Itthon, este, soros katekézisünkre gyűltünk össze, most éppen Annuska otthonában.
Rózsafűzér imánkat követően László Atya megszentelte, megáldotta e csendes otthont, lakóival. A jelenlévőkkel.
Sorra elmeséltük, mivel, hogyan teltek napjaink, mi foglalkoztat benn ünket.
A közösségünk tagjai olyan őszintén, mélyen vallottak önmagukról, családjukról, amit eddig még csak a Cursillón éltem meg.
László Atya is mesélt családjáról, gyermekkoráról.
Én építkezem.
Napról napra egy egy újabb tégla kerül az épületbe, amiben újjá építem magam.
Ami tegnap épült, szilárdan áll.

Nincsenek megjegyzések: