2011. június 1., szerda

A tapasztaláson túli igazság


Szerdán este, magam is ott voltam Debrecenben, a Szent Anna Székesegyházban.
Bosák Nándor püspök Atya ünnepi misén áldotta meg, a Torinói lepel hiteles másolatát.
Elhangzott gondolatai mélyen megérintettek.
Magam is, egy életen keresztül tanultam műszaki tárgyakat.
Vegyész, majd gépész szakmát szereztem.
Azután filozófiát tanultam.
De bölcs ember, csak azután lettem, hogy túlléptem a tapasztaláson túli ismeretekhez.
Hittem.
Ez a Hit kell ahhoz, hogy közelebb kerüljünk az igazsághoz.
Pályi Gyula professzor, a Modenai Egyetem tanára, olyan szeretettel, lelkesedéssel beszélt a lepelről, ahogyan általában egy egyházi ember szokott.
Ő nem az, szervetlen vegyész.
Bölcs ember.
Bölcsessége hiányzik a ma embereinek jó részéből.
Én már úgy tekintek erre a Szent képre, mint Isten emberekhez szóló üzenetére.

Nincsenek megjegyzések: