2011. január 6., csütörtök

Jónás Tamás: Cigánydalok


1.
drágám drágám elutazik éjjel
szép férfink elutazik az apád
itthon várunk rá nyarakat-e évet
ne tudd fiam: ő haza-haza lát
megjön majd ha a hideget a szívünk
nem bírja a házunk már ki a fagyot
sírok sírok jól látod te ne sírjál
kedves könnyek ezek az angyalok



2.

kenyérmanó hova bújtál te száraz
merre kuncogsz rajtunk cigányokon
nézz a mosolygós kisfiú anyjára
nevetek pedig bent csak zokogok
bújj elő álmom penészes ne légy
a hajam levágom ha ma megleszel
mesére cseréllek siratózenét
morzsázz ma testeddel rossz kedvemen



3.

aranyszőke idő szalad végig az utcán
gyönyörű a kanca s mi feketék? mi is!
gondolj szeretőm mindig ha tudsz rám
csak a mosolyom volt olykor hamis
virágok harcolnak az ablak alatt
fiatalságom erős izmai a száruk
jaj csávóm miért kímélted úgy magad
aranyszőke idők futok utánuk



4.

hadd örüljek neked táncolj és énekelj
édesanyám ez az utolsó táncod
s ha már az utolsó: miért ne nekem?
hű fiad vagyok nem csaló leányod
az arcodon ma éjjel nincs félelem
megvan ma mindened nem kell kívánnod
táncolj át velem ezen a nagy szégyenen!



5.

karolj belém apám kísérj hazáig
elvesztettem ma minden hitem
tél van már nem bírom ki úgyse nyárig
hadd nézzem meg veled a sírhelyem
nem lát most senki a Hold meg már néma
úgy némult el akár az én szívem
halkan ha akarna szólni is néha
nem hallja meg őt már rég senki sem

Nincsenek megjegyzések: