2011. január 19., szerda

Sajtókonferencián beszélt csodás gyógyulásáról Simon nővér


„Úgy éreztem, új erő tölt el; szervezetem visszanyerte vitalitását, felélénkült a nedvkeringés” – mondta a francia nővér, aki szemmel láthatóan jó egészségnek örvend.
A dél-franciaországi Aix-en-Provence városban tartott sajtókonferencián a nővér mosolygósan, fehér habitusban jelent meg – írja a Foxnews. A Parkinson-kórból gyógyult 49 éves Marie nővér, aki egy párizsi szülészeti klinikán dolgozik, megjegyezte, hogy azóta is szokott beszélni II. János Pálhoz. „Azt is megbeszéltem vele, hogy most, a sajtókonferencián álljon itt mellettem!”

Noha tavaly kétségek merültek fel az eredeti diagnózis helyessége felől, az egyházi bizottság alapos kivizsgálás után tudományosan megmagyarázhatatlannak minősítette és a szintén Parkinson-kórban szenvedett II. János Pál közbenjárásának tulajdonította Marie Simon-Pierre nővér gyógyulását. XVI. Benedek pápa múlt héten elismerte a csodát, s ezzel megkezdődhettek a boldoggáavatás előkészületei.

A Parkinson-kór remegéssel, izommerevséggel, egyensúlyzavarokkal járó idegrendszeri megbetegedés. Marie Simon-Pierre csodás gyógyulása két hónappal II. János Pál halála után történt. Nem sokkal korábban a nővér a munka alóli felmentését kérte. Mint Marie-Thomas nővér, a rend korábbi elöljárója elmondta, „fel volt készülve rá, hogy élete hátralévő idejét tolószékben fogja tölteni. Mikor megkért, hogy keressek valaki mást a helyére, nagyon megviseltnek láttam. Azt mondtam, várjon, II. János Pál még nem mondta ki az ügyben az utolsó szót.”

Marie Simon-Pierre nővér igen ritkán szerepel a médiában. A CNA korábbi tudósítása szerint 2007. március 30-án nyilatkozott először a sajtónak: „Annyit tudok mondani, hogy beteg voltam és meggyógyultam. Hogy csoda volt-e, azt az egyház fogja kimondani.” Hozzátette: egyszerre újra olvashatóan tudott írni, pedig előtte már hónapok óta alig tudta megfogni a tollat, mert a betegség előrehaladtával elvesztette a kézmozgás irányításának képességét.

„Gyógyulásom Isten műve, II. János Pál közbenjárása által. Átütő erejű dolog ez, nagyon nehéz szavakba foglalni. Jött az egyik nővér, aki rengeteget segített. Mutatom neki a balkezemet: 'Nézd, már nem remeg! II. János Pál meggyógyított!' Azóta nem szedek gyógyszert, semmilyen kezelésre nincs szükség. Az életem teljesen megváltozott; mintha újjászülettem volna.”

Marie Simon-Pierre nővér tünetei gyors romlásáról számolt be, attól kezdve, hogy 2001-ben megállapították nála a Parkinson-kórt. Gyakorlatilag képtelenné vált az autóvezetésre, nehezen járt, bal karja ernyedten lógott. A televízióban nem bírta látni a betegségnek már súlyosabb stádiumában szenvedő II. János Pált. „Megvallom, saját magamat láttam benne, évek múlva, tolószékben.”

2005. június 2-án, pontosan két hónappal II. János Pál halála után Marie nővér az esti ima után szobájába vonult. Egy belső hang arra biztatta, hogy fogjon tollat és kezdjen írni. Döbbenten látta, hogy a kézírása, amely a betegség miatt olvashatatlanná vált, tisztán olvasható. Ezután lefeküdt, és másnap reggel, mint mondta, „teljesen megváltozva” ébredt. „Megváltoztam belülről. Nehéz szavakba öntenem... Túl nagy dolog... misztérium. Azt éreztem, hogy a testem megváltozott. Biztosan tudtam, hogy meggyógyultam.”

Magyar Kurír

(mk)

Nincsenek megjegyzések: