2009. június 11., csütörtök

Az én katekézisem


A héten, mint általában az iskolákban ilyenkor, befejeződött a tanév.
Kicsit sajnálom, mert sokat adott nekem, ez a csoportos beszélgetésen, kérdés- felelet- módszerrel folyó hitoktatás.
Mivel az internetben a tudásnak egy hatalmas tárházát találtam meg, itt folytatom az én katekézisemet.
Mindjárt itt van az úrnapja:
Az úrnapja (több más nyelven Corpus Christi) katolikus főünnep az eukarisztia tiszteletére, teljes nevén az Úr Testének és Vérének ünnepe. Magyarországon és több más országban (például Angliában és Walesben) a húsvéti időt lezáró pünkösd vasárnap után két héttel tartják. Jellemzően körmenet kapcsolódik hozzá.
Napja eredetileg a Szentháromság vasárnapja utáni csütörtök volt és sok helyen ma is akkor ünneplik. Ausztriában, Németország és Svájc bizonyos részeiben, Brazíliában, Dominikában, Horvátországban, Lengyelországban, Trinidad és Tobagóban és Portugáliában munkaszüneti nap.
Nálunk, az egyházközségben előtte való szombaton családi nap kerül megszervezésre, amelyen családjaink gyermekeikkel közös sütés- főzéssel, játékokkal, beszélgetéssel, énekléssel köszöntjük az Úr Napját.
Ott a helyem, mert újabb barátokat akarok szerezni.
De a nyári tanulásom nem hagyom abba.
Például azt is megtudtam, hogy azt a csodálatos, díszes tárgyat, amit szentmiséinken felmutatnak, monstranciának, úrmutatónak nevezik.
Sok szép példányát láttam Kalocsán.

Nincsenek megjegyzések: