2010. augusztus 27., péntek

Kata története


Kiskoromban minden este imádkoztunk nagyszüleimmel (ők neveltek), mindaddig, amíg elsősként hittanra nem szerettem volna járni, amit Édesapám nem engedett (sok megpróbáltatáson ment át, egy ideig kitelepített volt, és féltette a szüleit, hogy bajuk lesz belőle, ha hittanra járatnak - ezeket persze csak felnőttként tudtam meg) Ettől kezdve a közös esti imák elmaradtak, de én továbbra is imádkoztam elalvás előtt. Nem tudom, hogyan, de mindig tudtam, hogy van Isten. Aztán 12 éves koromban egyszer bementem a templomba, ahol éppen szentmise kezdődött. Gyanakszom, hogy a gonosz vezette a lépteimet - a pap beszéde, hogy nem szabad válni, felháborított, mert akkor vártuk, hogy apám kedvesének válását kimondják, hogy végre összeházasodhassanak. Én ettől vártam, hogy végre legyen anyám. A pap szavaira úgy döntöttem, hogy nekem ilyen Isten nem kell, és attól kezdve többé egyáltalán nem foglalkoztam vele.

1980-ban (1952-ben születtem) egy koraszülés és perforált vakbél után életveszélyes állapotban voltam, és ekkor megtapasztalhattam Isten minden képzeletet felülmúló szeretetét, és azt, hogy legnagyobb kincsünk Krisztus Keresztje. Ettől kezdve napi Szentírás-olvasó lettem, (milyenek Isten útjai: nem sokkal előtte kaptam egy teljes Szentírást egyik kolléganőm férjétől, aki görögkatolikus pap volt), de így is még 6 évig tartott, míg az Egyházhoz eltaláltam, de ezalatt a 6 év alatt mindvégig hajtott valami, hogy Istenhez minél közelebb kerüljek. 1987-ben legnagyobb gyerekemmel együtt voltam elsőáldozó.
Meg vagyok győződve róla, hogy földi utunk végén a végtelenül szerető Isten vár bennünket, és bevezet örökkévaló égi Országába, a soha véget nem érő boldogságba.

Kati

Nincsenek megjegyzések: