2009. március 17., kedd

Apák napjára

Egész életemben vágytam rá, hogy példás apa lehessek.
Biológiai értelemben nem adatott meg, de lélekben élénken él az igény.
Tavaszi ünnepeink sorában kedves alkalom az anyák köszöntése.
Ilyenkor mindig hiányérzetem van, mert az apák napját kevesen ünneplik.
Egy kicsit utánanéztem és rá kellett jönnöm, hogy a katolikus egyház megemlékezik az apákról, mégpedig március 19.- én, József napon.
Azonnal elhatároztam, mindent megteszek, hogy a világ megtudja, méltóan kezelje ezt a napot is.
Hiszen nem vagyunk- e ugyanolyanok, mint József, a bibliai ács, aki féltően óvta, tanította- nevelte Isten gyermekét?
Örültem, amikor rátaláltam Reményik Sándor versére, elhatároztam, hogy saját, személyes imámként tanulom meg.
Az ünnephez hozzátartozik az ajándékozás.
Legszívesebben gyertyát ajándékoznék, hogy az apa a fény felé vezesse családját, és kulcsot, amivel kitárhatja családja előtt a világot, kizárhatja az ártó szándékot.

Nincsenek megjegyzések: