2008. november 12., szerda

Az öreg tanító


- Mennyire megváltozott az életem.
- -merengtem, miközben ébredés után vizet forrósítottam a mikróban, elkészítettem nescaféból reggeli kávémat, pöfékeltem a konyhában.
- Nem tudom, az egészségi felvilágosítás eredménye- e, de már a szobában nem gyújtok rá.
- Én is utálom a büdöset, a cigarettacsikkek mocskát.
- Miután beindult a vérkeringésem, bekapcsoltam a számítógépem, szörfözni kezdtem az online újságok oldalain.
- Oláh Ibolya befejezi a pályát, visszatér Tiszadobra, gyermekfelügyelőnek.
- Olvastam az egyik bulvárlap szenzációját.
- Hogy melyik, szóra sem érdemes.
- De azért beindul az agyam.
- Csontvári Kosztka Tivadar Marokkói tanító című képe ott lóg a szobám falán.
- Valaha a szülői házból hoztam magammal.
- A reprodukció csak nekem jelent értéket.
- A képzőművészetek közül a festészet áll legközelebb hozzám.
- Hazai művészeink közül Csontvári az egyik kedvencem.
- Az említett kép, nem a legjelentősebb alkotás, mégis szeretem, mert az ábrázolt alakkal azonosulni tudok.
- Egykor katonaként nem a fegyverek, a harc szeretete vezérelt a hadseregbe, hanem az emberszeretet, a nevelés.
- Tudok bánni a szóval, az emberekkel.
- Ebben találtam meg magamnak azt a küldetést, amire teremtettek, amihez képességeket kaptam.
- Életem során többször felmerült bennem:
- Jó helyen vagyok?
- Ezt kell csinálnom?
- Próbálkoztam, időnként menekültem egyik foglalkozásból a másikba, de igazán jól, csak akkor éreztem magam, amikor neveléssel foglalkoztam.
- Ibolyával nincs kapcsolatom, nem tudok Vele beszélni, levelet váltani.
- Így hát ide írom gondolataimat.
- Nem mondhatom el Neki, elmondom hát mindenkinek. / fordítom ki a költő sorait./
- Amikor megszülettünk, feladatot kaptunk, amely életünk értelme.
- Mindenkinek más- és más.
- Ehhez kaptunk képességeket.
- Én például eszközöket, hogy jól bánjak szavakkal, emberekkel
- Te, hangot, amivel örömet szerezhetsz az embereknek.
- Vannak, akik képességeket kaptak, hogy gyermekeket neveljenek.
- Te, fogadd el a számodra megszabott feladatot!
- Ezt üzeni Neked, az öreg tanító!
- Aki hallja, adja át!

Nincsenek megjegyzések: