2009. szeptember 22., kedd

A kolduló barát


Kedves Barátaim!
Áncsán József vagyok, 53 éves debreceni rokkantnyugdíjas.
Hitemre akkor találtam rá, amikor agyvérzésem után újraélesztéssel kerültem vissza az élők sorába.
Megígértem magamnak, Istenemnek, hogy hátralévő életemben igyekszem elkerülni korábbi vétkeimet, az anyagi javak utáni sóvárgást, kíméletlen hajszát.
Először a debreceni Szent Család Plébánia közösségének életébe kapcsolódtam be, majd megismertem Böjte Csaba, ferences szerzetes pap szellemiségét, tevékenységét, fokozatosan eljutottam ferences lelkiségem felismeréséhez, tudatos alakításához.
Ma már a Ferences Világi Rend debreceni, Kapisztrán Szent János nevét viselő közösségéhez tartozom.
Eleinte úgy gondolkodtam, a világtól visszavonultan ferences szerzetesként szeretnék élni.
A nyáron megismertem Csaba Testvér Szent Ferenc Alapítványát, amely az erdélyi elhagyott, nehéz helyzetben lévő gyermekeinek gondozását vállalta fel.
Szeptember 15.- én szentelte fel Csaba Testvér a Debrecentől ötven kilométerre lévő Gálospetriben a Szentháromság Otthont.
A tanévkezdés első napjaira odautaztam, hogy önkéntes segítőként megkönnyítsem a gyerekek mindennapjait.
Pedagógus vagyok, annak ellenére, hogy a státuszom nyugdíjas.
Egészségi állapotom miatt képességeim lecsökkentek, de segítő szándékom, gyermekszeretetem töretlen.
Pénzt már nem tudok teremteni, csak a munkámmal, kapcsolataim segítségül hívásával segíthetek.
Hitem megingathatatlan, úgy gondolom az ima erejénél is jelentősebb a cselekvő hit.
Bár most visszatértem Debrecenbe, de hiszem, hogy küldetésem csak elkezdődött.
A gyerekek, akiket keresztapjukként szeretek, számítanak segítségemre.
Ha kéréseket továbbítok, értük teszem.
Ha nem magamnak kérek, nem szégyenlem.
Szent Ferenc követőit is kolduló barátoknak hívták.
Legnagyobb szükség a jó szakemberekre, pedagógusokra, pszichológusra van.
Gálospetri Erdély magyar határhoz közeli nagyon szegény terület.
Az alapítványnak jól működő, fejlett weblapja működik:
www.devaigyerekek.hu
A Gálospetri házban internet elérés van, azonban számítógépük javíthatatlanul meghibásodott.
Nekem, csak egy használaton kívüli monitorom van, ha valaki egy nélkülözhető, internethez használható számítógéppel tud segíteni, kérem vegye fel velem a kapcsolatot:
anjouzsi@gmail.com
Tel:
06/20 5190228
Testvéri szeretettel: Áncsán József
Pax et Bonum!

Nincsenek megjegyzések: